EduSer

EduSer is a scientific journal, founded in 2003, whose priority objectives are the publication of scientific articles that encourage academic debate, the exchange of ideas and the dissemination of research results in all areas susceptible to educational approaches, such as the Arts, Humanities, Sciences, Technologies and Health. The journal publishes research articles in Portuguese, English and Spanish, promoting the idea of interdisciplinary educational approaches and practices in various fields of knowledge.

ISSN: 1645-4774 | E - ISSN 2183 - 038X
 
In the process of being integrated into
 

Current Issue

Vol. 17 No. ESP (2025): Dossier Temático: Formação inicial para a docência: avanços e recuos?

Revista EduSer

Published: 2025-07-09

O dossier temático "Formação inicial para a docência: avanços e recuos?" decorre do VIII Encontro Internacional de Formação para a Docência (INCTE), realizado em maio de 2024. Os oito artigos que compõem este volume foram apresentados durante o evento e refletem debates, pesquisas e experiências que abordam os desafios e as transformações no campo da formação docente inicial.

Special Issue: Initial Teacher Training: The Situation Unfolding

Articles

Valuing teachers in Brazil: an analysis of CNE/CP Resolution n.º 4/2024

. Jéssica Luana Casagrande, Bruna de Souza Souza, Marcela Duarte, Maria Beatriz Luce